Aidil Fitri Damietta 2009

Sabtu, 26 September 2009

Salam..Hari raya,.b'syukur kita pada kali ini kita masih lagi b'temu dengan Aidil fitri.,hari kemenangan & perayaan bagi ummat Islam..Ape yang boleh aku kongsi untuk raya kali ini??hm,ni dah tahun ke3 aku puase & raya di Mesir..Suasana raya tetap sama macam aku tahun1 dulu..x semeriah macam raya di Malaysia..Program tetap ada..huhu..Malam raya je DPM DAMIETTA wat program gema takbir Aidil Fitri..Ada takbir raya,tahlil & doa selamat sikit..20 orang gak la datang malam raya tu..Mee sup cheff amin pun ada..Tu je la program yg aku abiskan di malam 1 syawal..Selesai solat subuh,aku x tidur.,melepak & call family..Dorang semua ready nak ziarah kubur opah kat Puncak Alam..Jam 6 pagi aku terus bersiap dan menuju masjid Rahman..Solat hari raya kat situ..Tu je masjid yang biase jadi port budak melayu kat Dumyat ni..Lepas selesai solat n khutbah,macam biase kami semua akan b'kumpul,b'salaman,b'pelukan @ bermaafan antara kami..Bergambar pun ada gak maaa..Tapi tahun ni x ramai macam tahun lepas..Ada yang raya kat Kaherah & ramai yang blk Malaysia..Batch aku pun x ramai..huhu..Ziarah rumah pertama yang aku pergi rumah Kamil..Makan kuih raya je pun..Tapi bersyukur gak la masih ada walaupun di perantauan ini..Abang2 pun ada skali raya kat situ..Dumyat 1 hati..Ingat petang tu nak balik Kaherah,tibe2 rasa malas lak,tu yang tidur.,Malam baru bangun,terus pergi indoor cafe..Open house kat sana..hehe..Tu je la yang aku wat di 1 syawal..Raya ke2 & ke3 lak rumah aku ada wat makan2.,tapi x la open house,skoda2 je..Menu laksa n rendang..Lokman & Nik la yang masak..Aku kacau2 ape yang patut je..hehe..Masa yang di tunggu telah tiba..Raya ke5 di DPM DAMIETTA..Makan satay..hehe..Walaupun tu menu biase n sama tiap2 tahun,tapi bagi aku cukup bermakna & best..Ukhwah 1 Dumyat tu yang wat semua benda jadi meriah..Ada gak la acara yang ad-hoc atur'n..So lepas semua acara berakhir,makan la..Nak tunggu ape lagi..hehe..Lepas tu baru sesi bergambar..Nak dekat asar baru program abis..Letih,penat,tapi menggembirakan hati..Macam ni la raya kat Mesir,kawan2 je yang ada di sisi..Susah senang,gembira sedih,kawan2 la yang ada..Ape2 pun aku tetap rindukan suasana raya di Malaysia bersama family tersayang,tunang aku,saudara mara,kawan2 lama.Semoga tahun depan kita dapat merayakan Aidil fitri bersama..


SALAM LEBARAN & MAAF ZAHIR BATIN untuk KELUARGA TERSAYANG di BANDAR MAHKOTA BANTING,BAKAL KELUARGA MENTUA di CHERAS,SAUDARA MARA,GURU2,SAHABAT2 DI DAMIETTA & MESIR,KAWAN2 DI MALAYSIA & yang mengenali diri ini..``SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI,.,MAAF ZAHIR BATIN``

**ikhlas lebaran dari...{abdul hadi/hadi/hadi kecik/adam/along}
**doa'n aku dalam p'musafiran ilmu ini agar beroleh kejayaan & kebarkatan ilmu..

0 komen:

~...~untukmu tetamu~...~

  © HMC-Blogspot-Template pUtrAjAyA by HMC dot com sept.2009

Back to MENU