Anniversary MAK ABAH..23..14.12.1986

Khamis, 10 Disember 2009





Salam..Ape kabo semua pembaca??hehe,aku nak kongsi pasal ulangtahun perkahwinan mak abah aku..23 tahun dah mereka melayari bahtera rumah tangga..Aku call abah smlm,saje tny abah mcm mn abah n mak leh bersatu hati.,Ni citer dia..hehe..Jiwang pun ada,pengalaman n pengajaran utk aku pun ada..huhu..
Abah aku org KEDAH..Dia m'besar kat sana..Ms thn 1978 abah terus membawa diri ke bandar utk mencari rezeki..Tu la permulaan abah menjadi org bandar..hehe..Mak aku lak org PERAK..dia b'hijrah ke kota pd thn 1980..Nak di jadi'n citer,,mak abah aku ni duduk tmpt sm..Rmh dorg kat Kg Penaga,Petaling Jaya..Rmh dpn2..Tapi xde la dkt sngt..Abah aku keje kat Airport Subang,.Mak lak keje kat Tamura Elektronik..
Abah citer,mula2 abah dah ada makwe kat kampung,.T'pisah sbb awek tu kawen dgn laki lain..Tapi dia msh cari abah ms tu,mayby nak mintak maaf kot,tapi abah lari,wat xtau..Abah ckp sbb dah jd bini org,bini kwn dia gak..So abah mls la nak cari psl..Anggap semua dah setel..Mak aku lak ada pakwe gak..Pakwe dia org yg keje gali minyak kat kerteh,Terengganu..Abah aku yg jd posmen antara cinta dorg..Tapi dorg cinta dgn org lain,.Nikah dgn org lain..Abah ckp xde jodoh..((harap2 cinta aku skrg kekal hingga ke jinjang perkahwinan))
Pada thn 1983,satu malam,mak aku sakit,time tu xde org nak tolong,so abah aku la yg tolong hantar mak aku gi hospital..Start tu la bermula cinta yg b'putik..Abah ckp,tiap kali waktu nak solat,mak akan tggu kat pintu rmh dia,mak akan tgk abah gi surau..Abah aku ni org surau,.Makin cinta la mak aku kat abah..Perkenalan cinta biase selama dua tahun,akhirnya abah meminang mak pd thn 1985,pinang mcm ne tu aku x sempat nak tny..Yang aku tau dorg bertunang setahun je..
14.12.1986,ms tu umur abah 28,mak 23,tarikh ni la dorg disatu'n dgn akad nikah,.Pernikahan kat kampung mak,kat Perak..Tok kadi abah ckp Imam masjid Selekoh..Nama dia abah x ingt..huhu..Sekali akad nikah,sah dorg suami isteri..Abah bg hantaran masa tu lbh kurang RM3000..Mas kawen RM90..Dua mggu lps 2 baru wat knduri kat kampung abah lak kat Kedah..Lps tu dorg terus duduk sama kat rmh abah kat kg Penaga 2..Lupa lak aku nak tny abah dorg honeymoon kat mana..
ALHAMDULILLAH,kini dah 23 tahun mak abah dlm hidup berumah tgga..Anak pun dah ada 5..Semua dah bsr2..Along tau bnyk pahit manis mak abah dalam menjaga masjid yang dibina..Lagi mencabar bila mendidik2 anak..Mak abah sanggup b'penat dalam mencari rezeki utk kami sekeluarga..Along pun dah study kat Mesir skrg,nurul kat Jordan,lps ni alang xtau la kat ne lak..Tapi kami sebagai anak,kami janji kami xkan biar'n mak abah susah lg..Cukup la pengorbanan yang mak abah dah wat dlm membesar'n kami..Kami yang akan berkorban utk mak abah lak lps ni..
Sempena ulantahun perkahwinan ni,along doa'n mak abah bahagia,terus mendapat keberkatan,murah rezeki,mendapt kesihatan tubuh badan yang lebih baik..Semoga cinta yang mak abah bina ni kekal hingga ke Syurga..
SELAMAT ULANGTAHUN PERKAHWINAN ke23 MAK ABAH..
ALONG SAYANG MAK n ABAH..

***MAK,ABAH..doa'n hubungan along dgn mardhiyyah kekal..Semoga kami tabah dlm membina cinta ni..***
***Balik Malaysia nanti along nak terus nikah tau..hehe***

0 komen:

~...~untukmu tetamu~...~

  © HMC-Blogspot-Template pUtrAjAyA by HMC dot com sept.2009

Back to MENU